måndag 7 januari 2013

dagens skevaste kund

eller okej, vi säger gäster o inte kunder på jobbet, men dt låter lite fel o säga privat såhär i bloggen osv...

anyways, typ runt halv 7 på kvällen idag kom dt in en rätt normal snubbe i 30årsåldern.

Jag: *glad o trevlig* Hej o välkommen! :D
Han: *med monotom röst* tack, tack! Jag känner mig JÄTTE välkomnad
Jag: *fortf glad o trevlig* Vad kul att du känner så, vad vill du beställa?
Han: Jättevälkomnad verkligen, Jag älskar kapitalism *ironisk otrevlig röst*.
Jag inombords: wtf??
*konstig stämning*
Jag: Eehm okej vad ska du ha?
Han: *fortf monotom o otrevlig* En stor pommes frites. Och dej.
Jag låtsas bara höra det första.
Jag: Ook, nånting mer?
Han: Dej.
Jag efter nånra sekunders stel tystnad: Eh nej. Äter du här?
Han: Ja. Här. Med dej.
Jag börjar plocka ihop beställningen fort för o bli av me han.
Jag: Smaklig måltid!
Han: Kan jag få ditt nummer?
Jag: Nej tyvärr! Jag kan hjälpa nästa?
Han mumlar: Du svarade inte på min fråga...
O gick därifrån.

SJukt skev.. från början trodde ja ba att han va dryg o cynisk för att vi är trevliga mot alla(?!) men om dt här va nåt jävla försök o typ ragga lr asså antagligen eftersom han ville ha mitt nummer? Han kanske försökte köra "the game" lr nåt haha ja vetefan assåå... riktigt förvirrad vart jag!

haha nu sitter jag hemma o precis tröckt i mej två stycken waste kampanjpajjer hahah tillomed goda när dom är waste o man tagit me dom heela vägen hem (; *e tjock*



Inga kommentarer: