torsdag 3 april 2014

älskar't

....när man haft en låt som bäzta-repeat-objekt under en lång tid o typ börjar gråta när man inser att man tröttnat på den.... ibland kollar man igenom artistens andra låtar men e lite såhär..nääää inget är riktigt aight.....

Men ibland. Ibland så, nåra år senare, lyssnar man igenom massa låtar o vill typ lägga in alla i sin spellisa.
ÄLSKAR ATT HITTA MASSA BRA NYA LÅTAR AV BRA ARTISTER ♥

senaste "offer"....


J Boog – Lets Do It Again
lyssnade massa på denhär sommarn för snart 2 år sen

upptäckte nyligen att han har massa låtar i allt mellan klassisk reggae till hiphop/rap till poppig kärleksmysreggae osv o jag har verkligen en förkärlek till kärleksreggaesånger, sooom typ den jag länkade först o sen även dessa nyupptäckta:

J Boog – Sunshine Girl
J Boog – Replay
J Boog – Love Season
J Boog – Every Little Thing
J Boog – See Her Again
J Boog – So Far Gone
J Boog – Angel
J Boog – Do You Remember (feat. Singa)


En soft grej med spotify är att man sen kan kolla related artists o där har jag upptäckt massa nya hang-up-objekts! Dessutom ser man hur många reggaeartister som gjort låtar med varrandra, helt sjukt vad jag börjar tycka reggaevärlden e ganska liten....
speciellt som idag när jag satt på medis kök&bar med milou och dom spelade massa random reggaelåtar o ja ba "ååh nu kan jag shazama!!" men det visade sej att jag hade nästan varenda låt dom spelade i nån av mina spellistor redan här o var hade jag lyssnat på dom även om det va helt olika artister o jag visste om dom fråån olika håll o tider i livet...

Jaaa, vad jag vet kommer reggae alltid ligga mej närmast musikhjärtat :')





Inga kommentarer: