måndag 14 april 2014

Karibien kallar

Jag är så kär i karibien även fast jag ej vart där riktigt.. bara nära (yucatan halvön i karibiska havet, brukar dock räknas till karibien av resebolag) men är så taggad på o se det riktiga äkta.. o Jamaica har ju vart en drömm länge...

Börjat läsa på mer om det, O planerar lite sådär smått man gör.
Montego Bay, Negril och Ocho Rios vill jag till!!

SÅ TAGGAD! Problemet för mej o komma iväg är eg att jag inte villl resa själv, specielt inte till Jamaica då dt är mycke kriminalitet o speciellt mot turister..och ensam osäker tjej tror jag nog inte skulle va kul o va där.. Men någon kompis kanske har råd o då ska det fan bli av :D

Meeen aaaa... det verkar underbart!

Först att man e några dagar i Montego Bay, för där landar flyget.. tydligen riktigt najsa stränder!

Sen dra vidare till Negril, Där finner man underbara seven mile beach, lugnt men även soft nattliv och tydligen mycke reggae överallt!!, folk har skrivit mycke bra om Negril! Dessutom är solnedgångarna kända för det e så fint, (blev typ tårögd bara av o googla sunset negril...)

För o sen kanske hänga några dagar i Ocho Rios, där man kan dra till Dunns water falls o sen en bit bort till Bob Marleys grav, Museum och huset där han bodde, dvs Nine Mile... SÅ. JÄVLA.COOLT. Typ ända museet jag kan åka över halva världen för o se. Ett måste juu?




Montego Bay


Seven Mile Beach, Negril





Ocho Rios

Inga kommentarer: