söndag 6 april 2014

work work work

jag är så sjuk tacksam över o jobba där jag jobbar även fast man tröttnar på o sitta i dendär förbannade kassan o säga Tack cirka miljarder gånger om dagen, är det ändå så sjukt värt varje gång lönen kommer!
Det är ett så bra jobb när man inte riktigt vet vad man vill än i livet o ändå tjäna bra!

O sen hör jag om så många som är arbetslösa eller har typ keffa jobb.... Har dom verkligen köttat me o söka jobb dom vill ha?


Så here's my tips om du vill tjäna bra men är ung o inte riktigt vet än

1. Ha ett vässat CV

2.gå runt till seriöst alla jävla mat/kläd/younameit butiker som finns, allt me handelsavtalet, börja me närmsta o jobba dej utåt.. även om du inte har kassavana kan du ju söka till kolonialen osv... det behövs folk till o plocka varor med!
 speciellt om du e arbetslös o ej är så upptagen 24/7 så kör heldagar o bara gå runt med CV typ alla dagar i veckan typ morgon till kväll varje dag assåå!! O det e läskigt, jag vet men ju mer du gör det ju säkrare bli du med va du ska säga osv o ger bättre inryck.
Du kommer inte få många svar så därför måste man gå till alla asså o ej ge upp!  ibland har man tur att typ dom första hör av sej eller dom sista, man vet aldrig!
och när du går ut me CVt, FRÅGA ALLTID EFTER BUTIKSCHEF ELLER PERSONALANSVARIG!!! Är dom ej där så fråga när dom är där och återkom då med CV. 

3. Om/när du får jobbet, GRATTIS!!! Men också när du e ny måste du tacka ja till alla jävla pass dom vill ge dej asså dom kommer testa dej, fritiden får vänta!
Och låt inte tidiga mornar hindra dej. Jag trodde för drygt ett år sen att jag aldrig skulle ta ett ända frukostpass o försov mej varje dag i skolan.
Men sen provade jag att börja 6 en morgon på donken för min kollega övertalade mej o har fortsatt med det,  gör det som fan nu på "nya" jobbet o visst e det jobbigt o va trött men fan det går o göra sej till en morgonmänniska!! Jag trodde aldrig det om mej själv för 1,5 år sen lixom..
Dessuttom går morgonpassen fett fort!!
Det e ba o göra ;) 

4. Försök få alla pass på kvällen och helger. FÖR  HANDELS-OB GÖR SÅ MYCKET!!!
Och jobbar man på en mabutik me långa öppettider är det ett plus då finns mycke OB att fiska..
efter 19.15 varje vardag är OBn 70%, och på lördagar efter 12 + hela söndagar är den 100%
hur värt?
Så om jag jobbar onsdag-söndag är det ju 5 dagar,, som en vanlig arbetsvecka, no biggie, bara att man får betaalt för en hel jävla vecka! fatta då om man jobbar hela veckan? betalt för 9 dagar på en vecka ba caaaching!!
5. Detta tar oss då till detta PLUS: du sparar in på alla jävla utgångar som man bränner fett me pengar på...
Jobbar du hela helgen kommer du(om du inte vill va bakis o må skit på jobbet) skita i att gå ut o istället för o bränna massa så tjänar du massa så det blir ba ännu bättre!!

Jag har insett att jag inte alls uppskattar attt dra ut o festa längre här i sverige längre, då jobbar jag hellre massa för o sen dra utomands o festa :D

6. Egentligen den viktigaste punkten, mest självklara men som vissa mot allt inte verkar fatta. Sitter du hemma o degar så kommer inte alla jobben springandes till dej. DU måste vara målmedveten och ligga i. Vara envis. Tänk: Vad vill du mest ha? Hur får du det? (Pengar e i princip alltid svaret på denna fråga) O hur får du det? Jo jobb... det e så enkelt. Jag förstår inte hur det inte kan vara driv nog?? Men helt sjukt hur många som ba slackar o tänker mañana mañana...
Men nääeh då får man fan skylla sej själv!
Det e ba dej det drabbar lixom...
När jag insåg att jag inte pallade donken längre, men ändå ville ha lite krav dvs ur restaurangbranchen o in i handels, så skrev jag ut typ 50 CVn och valde att börja med o gå till klädbutiker, det jag ville mest! I ungefär hela augusti  jobbade jag dagligen men hann ändå me o gå till flertal butiker både innan & efter jobb, alla carlings och bikbok i stan och förorter blev det.
Innan jag äns fått ut så mycke CVn jag tänkt hade jag en anställningsintervju på Bikbok, Sen hade jag turen att få jobb på mitt nuvarande hemköp via kontakter (visst där gled jag men känns som det ej hade hänt om jag inte kämpat så mycke innan).. När jag precis fått det jobbet så ringer ett annat hemköp och vill ha mej där men var ej så intresserad då. Örby VS Skanstull lixom hahha svårt beslut ;)
Senare fick jag även provjobb på Carlings i skanstull två gånger också, men dom sökte ingen specifikt där så men jag har väl lite halva inne om jag vill. Men jus nu kände jag att det va rätt krävande.

SÅååååå... Jag var envis och låg i trots jobb. Det e ba o göra. Ba o köra!!!


Var säkert rättt obvious stuff men aaaa ville ba dela med mej alla vill väl ha pengar lixom :) 
Lycka till chicos!

NU: SOVA! Imorrn äre måndag o min "helg" börjar hihihi


Inga kommentarer: