lördag 17 november 2012

retards

när man jobbar på donken så har man verkligen nåt kul o berätta efter varje pass, just för att  dt finns mycke fler av dom än man tror: nämligen retards.
Finns många saker som upprepas flera gånger dagligen som man verkligen får lust o ba skrika nåt riktigt sarkasiskt o dryg tillbaka till. Men dt får vi inte så isället får jag skriva av mej lite här.

Vanligast förekommande är nog:
retardkund: "hej! En läsk"
-tystnad-
Det jag säger: "Vilken läsk? :D"

Det jag egentligen vill säga: "JAHA EN LÄSK DÅ VET JAG PRECIS VILKEN DU MENAR!!!"'
(detta händer ofta oxå me wraps o milkshake)

Detta händer oxå med jämna mellanrum:
retardkund: "Hej! En big mac"
Jag: "Vill du ha meny på den?"
retardkund: "Nej absolut inte!!"
Jag: "nåt annat?"
retardkund: "mellan cola o mellan pommes!"
(Alltså, exakt en meny)
Det jag säger "Ok, då blir det som en meny då ändå :D "

Det jag egenligen vill säga: "Vad tror du då att en meny är eg???"

Ibland har jag även varit me om detta:
retardkund beställer blabla
Jag: "Det blir 69 kronor tack!"
retardkund gräver i fickor o plånbok "Jag har bara 65 kr, men är det lugnt?"
Det jag säger "Tyvärr inte du måste betala jämnt!"

Det jag egenligen vill säga: "Eh nej jävla pulver, om alla tänkte som du då kan vi ju lika gärna sänka alla priser?"


Det händer även ofta att dt e massa folk som står i kö, så blir ens egen kassa ledig o så står man o ropa ba "Jag kan hjälpa till här!" hundra gånger fast dom inte väntar på nåt står dom ba o ser ut såhär:

finns även dom som ställer sej vid en stängd kassa med detdär uttrycket oxå... o man säger snällt till "Det är tyvärr ingen kassa här!" men egentligen känner man bara att hur jävla svårt kan det va? HUR KAN MAN TRO ATT DT SKULLE VA EN ÖPPEN KASSA OM DET INTE STÅR NÅN DÄR?? Kanske e morgan som börjat jobba lixom jo men visst! seems legit..

Inga kommentarer: