fredag 22 mars 2013

akuten, sös o operation

hallååee. Igår drog jag ju till akuten på sös. Blev inlagd o opererades inatt kl3.  Hade fått en penodialcysta(stavning?) ellr nåt såntdäär. Fick först lokalbedövnig, spruta i ryggraden som domnade av hela underkroppen (helt sjuukt, kunde inte röra benen över huvudtaget, nu vet jag hur dt känns o va förlamad:S)
meen dt tog inte helt vid svanskotan så först fick jag lustgas (inte lik kul som på koh phangan haha) o sen fick jag nån annan gas som gjorde att jag somnade, så jäävla skönt. Man ba vaknar o så e det klart lixom! minns ba att jag andades in dendär gasen sen att dom väckte mej o ba "det e färdigt nu!" o ja ba "redan? va fort det gick!" heehe retard ba fattade typ inte att jag sovit, efter dt va ja fortf lite cray, dom gjorde lite grejjer ja knappt minns o så miins ja svagt lite osammanhängde grejjer jag sa o sen la dom mej på uppvaket o där vart ja klart i huvet men kände verkligen inte mina ben o dt va verkligen parre över att inte kunna typ röra tårna lr sådär, heelt cray! typ 1 lr 2 timmar senare börja dom funka igen men då kom oxå smärtan i svanskotan tbax, åå fy faan i helvete va ont dt gjorde då! helt jävla spårat ba grät i typ 3 timmr trots citadon o då lyckades jag tillslut somna. Vaknade av att två läkare o två stycken typ läkarstudenter skulle ta bort förbandet som dom hade typ tröckt in i själva såret(!??!!?!?) så det gjorde så cray fucking skitkuk ont även fast ba gick på typ 1 sekund vare fan nåt av dt värsta jag kännt... Stelt när typ 4 pers stod där o ba kolla o ba "ojojoj!" typ hah. Då tänkte jag att då ska dom väl ba plåstra om dt o skick hem mej o sen ere klart... lr nåt men nääråå dt visa sej först att jag fick vänta typ 5, 6  timmar först, för att seen få reda på att jag kanske måste tillbringa en till natt på sös o dessutom måste jag byta förband 3 ggr per dag o dt gör så jävla ont o dm sa att "dt kan ta nåra veckor" o dt e ju typ vårdcentralen lr nåt som måste byta förbandet o aa fyfan.. så jävla jobbigt o ont.  såå idag har jag mest ba typ bölat o ba derpat på sjukhuset. blev hemskickad typ 8 tillslut såå chillar hemma nu o ska dit 8 imorrn på morgonen :I fan asså. Citodonet hjälper mej o klara av smärtan, men ändå.. måste sjuka mej från jobbet typ 1 vecka nu... FAN jag som skulle jobba massa o få massa para :((

fick dessutom två nya penicilin, den ena ska jag ta 3 ggr om dan o får inte dricka alkohol på en vecka (inge tröstsupande för mej) o den andra tar jag 2 ggr om dan men 2-3 timmar innan/efter intag av varje piller får jag inte äta nåt me mineraler(?!!) så typ  mjölk, kött, ost... fuck mi lif!

Inga kommentarer: