tisdag 19 mars 2013

piller & kaffe

Heej..
inte uppdaterat på ett tag.. Meen i typ freds började jag ha ont i svanskotan, o natten mellan lördag o söndag kunde jag inte sova för det gjorde så ont. Så vaknade typ 30 ggr under natten o däremellan drömde jag stressiga drömmar om att kl var 5 på natten o vi hade stängt jobbet o j va tvungen o förbereda inför öppning men ändå kom dt in massa folk som skulle köpa massa saker osv... sjukt jobbigt. Såå jag försov mej, kom en timme försent i sönds o skulle lixom öppna och räkna kassorna så var en viktig dag.Hade ont men tog endel alvedon så dt funkade ändå helt ok.
natten mellan söndag o måndag va hemsk.. Insåg att det blev värre. Men klockan va ju mitt i inatten så då kunde jag ju inte ringa o sjuka mej (Dom tycker man ska ringa typ 8 timmar innan), så typ somnade jg om lite o runt 7 försökte jag ringa jobbrt men ingen svarar. jaaahaaa... ringde kl 8 igen då svarar min shiftledare o blir arg för att jag sjukar mej 2 timmr innan jag börjar ist för attt ha liiite mänskligt medlidande. Asså eftersom jg kunde jobba dagen innan visste jag ju inte att dt skulle bli värre? O jasg kunde ju inte ringa mitt i natten? Och dom svarade ju inte 7 på morgonen?
När man lixom bölat hela natten för att man har så jävla ont o inte kunnat sova trots smärtstillande, tycker jag det e så jävla sjukt att man inte kan få ett normalt bemötande när man sjukar sej... att nåån bli arg på en? Blir så jävla lack på han.
Anyways, Sen bytte jag ut alvedon mot citodon (eg receptbelagt men hade hemma som morsan fått utskrivet nångång) o det känns mycke bättre + att då kan jag även ta ipren, ibuprofen o burana samtidigt. Sen gick jag till vårdcentralen fick vänta ståendes (kan inte sitta) i typ 25 min på att få en "akuttid" 2 timmar senare. Såå 2 timmar senare gick jag tillbaka igen o fick vänta STÅENDES i 50 min! det var oskönt... Hon hade tydligen glömt bort mej. men hon va väldigt snäll o glad så dt kändes ok när hon väl skulle kolla uppre. Läst massa läskiga grejjer om ont i svanskotan så va fett nervös men när hon kolla såg hon att ja ba hade infektion i huden vid svanskotan typ lite randomly, såå sskönt! Behövde ba ta ett blodprov för hade lite febeer o fick antibiotika för 10 dagar. Skulle eg gå o röntga idag för säkerhets skull men eftersom dt e så jääävla känsligt gör jag nog det när infektionen gått ner...
fast det gör ju fortf fett med asont. Asså kan inte minnas attt jag haft nån värre smärta. sen i söndas (nu äre tisdag förmiddag) har jag käkat typ 7 alvedon, 6 citodon, 9 typ ipren o 2 stkn antibiotika... Och tro mej hade tagit fler om det hade vart ofarligt! Har ändå haft jääävligt ont däremellan. Kan lixom inte gå, sitta, knappt ligga (kan endst ligga på sidan med hjälp av smärtstillande) såå aaaa det suger.

får försöka se det som att jag har tid över till o typ rita (det ända jag typ klrar av o göra)





vaknat mitt i natten o kan inte ligga ner för ja haft så ont så måste typ stå upp o fördriva tiden me o röka tills citodonet kickr in

fick även användning av sista thaivaliumet ;)

Inga kommentarer: