fredag 22 oktober 2010

Och så kom snön iår igen.

Ja vi får väl inte göra annat än att välkomna snön iår igen. Varför vara negativ? När man ständigt varje år vet att det kommer snö och blir kallt går alla ändå runt o ba "Neeej vad kallt det är :''''( " men asså vad är problemet? Klä er varmt eller håll käften! :D


(I Vinnes kök imorse)


Vinne är väldigt väldigt negativ mot vintern och jag försöker ständigt arbeta emot det. Jag menar, inte bara för att jag inte orkar höra klagomål utan för hans egen skull skulle det ju vara bättre om han accepterade det och såg det positiva (Och nu pratar jag till alla er som är negativt inställda mot vintern). Jag begär inte att man ska gilla hela vintern, för jag vet att Januari och Februari är förjävligt, Men bara december. December är fan en av dom bästa månaderna på året!
Man har inte hunnit tröttna på kyla och slask än, D-vitaminslagret är inte tömt, Man räknar ner till julafton hela månaden och på vägen gör man mysiga saker som att sitta på ett varmt fik, shoppa julklappar, gå runt i gamla stan, fira lucia, mysa inomhus och ha en anledning till att ta bussen o tunnelbana en station ;D Sen är det ju jullov i 3 veckor! Sen när julen är över så kollar man mellandagsrean fram till nyår som är the big partyday of the year! Nyår är ju bara galet kul! Och vill man så får man fira min födelsedag dagen innan, alltså 30 december ;D

Och sen när nyår är över så kommer Januari med mer snö och skolan börjar och allt är förjävligt. Iofs så kommer ett sportlov då man kan åka skidor vilket är kul, men fortfarande. Sen kommer februari och då är alla deprimerade. Mars brukar också vara rätt trist.. Men sen är det påsklov och då känns det ju nästan som sommar! Det var påsklovet 2009 som ja o vinne började bli tillsammans :)

Men visst finns dessa deppiga månader men allt har sin funktion, Man måste ha sin ups and downs för att kunna uppskatta det bra i livet :)!

Nu måste ja fortsätta plugga...

Inga kommentarer: