tisdag 6 december 2011

fimpa glöden behåll röken... eller?

Vet ju att ja innerst inne vill sluta upp me cancerpinnar, men jag säger nåt som många rökare har svårt för o erkänna... Jag älskar o röka!! helt ärligt. Men jag hatar att jag gör det,
ååååh Jaaa haaaatar att ja älskar deeeeeeeet .. :D
Men inte haft någon motivation.

Idag fick jag faktiskt en motivation till det, en rätt rejäl sådan.
Såå, Jag ska inte sätta upp orealistiska mål, men iaf blir det mindre av det nu. Vill börja feströka.

Men min första målstolpe är att imorrn, Inte röka föräns första rasten! (Vilket lär bli runt typ 1, halv 2 på dagen då min första lektion börjar halv 1)
Och ifall jag röker påväg till skolan får ja inte ta en till cigg förän jag slutar.

Dethär sättet brukar funka fett bra för mej faktiskt, har kört på det senaste typ halvåret typ ist för o ba "ääh tar en cigg nu " så tänker jag att när jag gjort det o det o kommit dit o dit DÅ kan jag ta en cigg. Blir så mycket godare då.. o man röker mindre = BRA

O det e dethär sättet ja ska trappa ner mer o mer. SKA FÖRSÖKA ATT ITNE RÖKA DEDÄR "ONÖDIGA" CIGARETTERNA TILL O BÖRJA MED.

Just nu har jag heller inga pengar... alls! såå kanske e fett passande? Brukar ändå alltid ha råd me cigg på nåt sätt.
Även fast ja inte känner att dthär e rätt tid i mitt liv o sluta(låter nog konstigt/töntigt om man INTE är rökare, men börjar såhär iaf o ser)
Vet att jag inte e den som "försöker sluta röka" men nu börjar ja fan smått, så önska mej lycka till!!!

Inga kommentarer: