tisdag 13 december 2011

nåt o tänka på..

Kanske bara funkar för mej för att jag alltid haft ett gott öga för grönsaker o frukt, speciellt morötter...

Men senaste typ två veckorna så har ja börjat käka morötter typ 24/7.. inte riktigt men varje gång ja e sugen på nåt bara(då man typ går o äter nåt onyttigt) så tar ja alltid en lr två oskalade morötter  (hört att skalet e nyttigt + att jag iallafall tycker inte det e nån skillnad alls när man skalar, dt e bara en jobbig process! skölj bara me kallt vatten först så) ist. Oo jag tror tillome att jag kan ha gått ner nåt kilo p.g.a det ellr så inbillar ja mej ba lr så e dt inte pågrund av det hehe...
Men dt har iaf gjort så att det ända ja käkat senaste två veckorna typ e 3 mål mat om dagen o inge mer... o dt känns väldigt bra faktiskt :) brukar käka ibland 5 mål om dagen (då räknar jag mål som mackor till frukost o mellis o aa) men då har ja alltid lite nån slags över-mätt känsla när ja ska lägga mej som ja tycker e onajs.  Sååå, jag ♥ morötter!

Inga kommentarer: