torsdag 4 april 2013

dip dye vs ombre

Hade ju dipdye många gånger förra året typ, lite olika färger o nyanser o sådär, men det slet sönder mitt löshår o blev alltid lite sådär jobbigt o fult tillslut o ojämnt...
Många undrar vad skillnaden mellan ombre och dip dye är o från början var ju dipdye mest i topparna o ombre mer som en utväxt. Båda av det tycker jag inte e sådär jättefint, jagmenar sen när är utväxt snyggt lixom? haha... O när man bara kletat lite färg längst ner i topparna e ju inte heller sådär aassnyggt. Men sen senaste året har det blivit så trendigt med båda grejjerna o sen har det väl möts nånstans där på mitten så när det tonar mellan två snygga färger ungefär på mitten av håret tycker jag e det snyggaste av de olika varianterna, typ färgad ombre. Det var det jag försökte mej på igår!

Höst 2012

sommar/höst2012
sommar2012

våren2012

nyfärgad första dipdyen jag hade! typ februari 2012 


Nu vår 2013, ser äldre ut??

        


        

 tycker dt e mycke snyggare irl, var svårt o få bra bild me mobilkameran! e ju typ 3 olika nyanser lixom




Inga kommentarer: