onsdag 3 april 2013

pms + vårdcentralen = baad combination


Haallå, E inte så glad idag. Eller aaa, har haft pms de senaste dagarna typ o e så stressad över hela denhär sjukfittgrejjen... Känner att jag e på ohumör hela tiden. Heelt kommit ur mitt riktiga liv o ba egentligen måste back on track lixom, Nånting stör mej o drar ner mej.
Eller aaa nånting, snarare att det e så mycke grejjer jag måste göra o jag känner sån press på mej över allt dethär med vårdcentralen o jobbet o att mitt sjukintyg bara gällde till i söndas o jag måste träffa en läkare men vårdcentralen e helt jävla efterbliven o det e brist i systemet o snart har det gått ännu en vecka o det ba kostar pengar varje dag som jag betalar för att jag måste lägga om mitt jävla sår.under fredag-måndag har jag inte kunnat få tag på en läkare för att det har vart påskhelg så i tisdags var jag där, men neej läkarna har ju inge tid o man måste komma på öppen mottagning(=dvs typ hundra panchisar o jobbiga barnfamiljer sitter där o hostar o man får vänta i typ en timme o glöms bort o sen får man komma tillbaka dagen efter osv) men så tyckte jag hon sa att jag fick en tid kl 11 idag o så satt jag där igen o vänta i en timme men dåå hade det blivit ett missförstånd o blabla o sen fick dom det o låta som att jag var dum i huvet men det va dom som varit otydliga, o jag klarar inte att sånt när jag har pms så jag ba stod där me gråten i halsen typ o ba försökte verka normal o aaa sen fick jag tillslut lägga om såret men FORTFARANDE INTE TRÄFFA EN JÄVLA LÄKARE FÖR O FÅ NYTT LÄKARINTYG såå näääe nu måste jag dit på deras öppna fittmottagning imorrn typ 8 på morgonen, för det e tydligen ända sättet o få träffa en läkare (men knappt det för man sitter ba där o bli bortglömd i en timme o sen får man komma tilbaka dagen efter) men aaa o sen känns det som mitt jobb bara blir irriterade på mej (men hur kul tror dom att det e för mej lixom?) O jag försöker ringa dom långt innan jag e shemalagd för annars tror dom jag ska jobba idag o så bllir dom sura över att jag ringer försent, men ringer jag tidigare svarar ingen för dom e upptagna, eller så svarar dom o blir arga över att jag ringer mitt i piken. Dom blir fan aldrig nöjda på mitt jävla jobb. O mitt i allt dethär blir jag orolig över att jaag inte ska få sjukpenning o att jag inte kommer få nån lön typ så att jag inte har nåt att lägga in på sparkontot som jag varit dum över o tagit massa från...  O samtidigt känner jag ba att jag inte orkar nånting o känner mej ba så jävla värdelös som ba ligger hemma hela tiden men det känns ba fett jobbigt o gå tillbaks till jobbet o vet inte äns om ja kan göra det än.....o blääääää dethär e ba så psykiskt påfrestande o ja vene riktigt vad jag ska göra av mej själv. derp.
BLIR BARA SÅ JÄVLA IRRITERAD PÅ ALLT IBLAND...
hahahah... tur att jag har bloggen. Har inte direkt nån annan o prata me ellr ta ut mina aggresioner till. Lr jag har väl men orkar inte belasta mina vänner me dt o känns ändå ingen som bryyyyyr sej lr förstår på riktigt.



Hejdå
/PMStindra

Inga kommentarer: