måndag 8 april 2013

swallow tattoo

Älskar svalor som tatueringsmotiv, dom e så fina. Tycker det e så intressant att lära mej om meningen också, Förr i tiden så brukade sjömän tatuera svalor som visade hur långt dom hade seglat lr färdats på havet. Det sägs också att eftersom svalor alltid återvänder till samma ställe att bygga bo på varje år så skulle svalorna garantera sjömännen att komma hem säkert igen. Sägs även att om dom skulle ut på en lång riskfylld resa så tatuerade dom en svala innan avfärd och sedan en i slutet av resan. Om sjömannen omkom drunknade så skulle svalorna bära hans själ till himlen. aw, fast det lät finare på engelska:
" It is also said that if the sailor drowns, the swallows will carry their soul to heaven."

http://en.wikipedia.org/wiki/Swallow_tattoo )

anywayz, tänkte boka tatueringstid imorrn! Var osäker på om jag skulle fortsätta på armen eller om jag ska köra den back thigh tattoon jag tänkte på... :)



mina två "sugar swallows" :) Tänkte mej nåt sånt under rosorna på armen, annars så tänkte jag mej två stilrenare svalor (oxå i gråskala ofc) på bakre låren...








Inga kommentarer: