fredag 19 november 2010

Mysig dag med läskig vändning/djupa tankar

...sitter jag i min säng med min SKOLADATOR O E INNE PÅ INTERNET FÖR JAAAA NU FUNKAR DET!!! ÄÄääntligen :'D) Har fått använda USB-nätet på Macen baför att dt inte funkar på min. Men nu har vi trådlöst igen JAAAA! :D

Idag efter skolan åkte ja o Vevve till skanstull o titta lite i affärer.. Jag köpte faktiskt lite armband till mej o lite julklappar till mami, en liten till sony o en liten till heddo :)
Innan har ja tänkt "VILKA SKA JA KÖPA JULKLAPPAR TILL!?!?!?!" 
Men när man kollar i affärerna: Det e då man vet (;
Det e mycket bättre att låta klapparna komma till en ist för att försöka leta efter dom :)
Och sen om dt e någon man faktiskt MÅSTE köpa julklapp till kan man ju bara spontanköpa nåt halvhjärtat dan innan. 
Snart e det december!! Jag fick faktiskt julkänsla när ja o Vevve stod utanför ringen breve brända-mandlar-snubben (det luktade gamla stans julmarknad dit ja by the way lätt ska dra till innan jul) o pratade om julsaker.. aaw :'D Snart e det december, myysdecember < 33



Köpte också denna superfina rosettskärp som piffar upp typ alla trista outfits! ;D Jag vet att det inte e sant, för dt skulle va typ fett fail att ha den till ett par fula jeans o en gratis-Tisha X) Men ni fattar grejjen... Om man stylar den rätt livar den upp en partyoutfit eller om man vill vara överdriven i vardagen :) till t.ex en tubtopp o hög kjol som på bilden. Cute!




Sen blev det lite värre.. Eller mitt mood förändrades typ när ja var påväg hem o då va klockan typ 6 o ja hade inte käkat sen lunch(har ja iofs fortf inte det måste ja göra efter blogginlägget)o skulle upp för sprialtrappan på utsidan av huset mellan våning 6 & 7 och det var rätt mörkt så såg det inte först men det låg en tant i trappan o ja blev typ fett chockad.. Asså ja e redan rätt skör fortf o pallar inte med sånnahär grejjer. O ja va ju rätt svag både fysiskt o psykist för att ja inte ätit på länge men ja frågade typ hur det var o ja vene hon pratade så tyst o ja kunde inte hjälpa henne upp för hon var så bräcklig o svag o ja har aldrig varit i den situationen förut så ja blev darrig o visste inte vad ja skulle göra.. men hennes dotter bor som tur var granne me mej så ja gick upp o plingade på o sen fick hon ta hand om det. Men något som fick hela situationen ännu värre var att det typ var lite blod också, asså ush... stackars tant. Jag e jävligt glad över att jag tog den vägen så hon inte behövde sitta där längre :(
Och av chocken och den allvarliga situationen o det dåliga samvete lockades allt fram som finns inuti mej som ännu inte kommit ut o ja har typ chillat hemma o bölat o lyssnat på musik som påminner mej om Scilla. Jag vill bara att begravningen ska vara nu, känns som att det skulle vara rätt skönt.

Jag känner mej bara så förvirrad över hur jag mår. Och jag har så mycket inom mej som jag inte riktigt kan tolka.. Och jag blir förvånad över vissa känslor. Eller blir förvånad över att ja inte känner andra.. O ja e ju rätt stängd av mej o tror inte riktigt dt e så bra eller ja vet inte. Och dt e mycket som jag vill säga till någon som ja just nu använder bloggen lite smått till..Men vill inte direkt sätta mej med en kompis o prata om något hur länge som helst utan att bli avbryten för att dom sen ändå inte ska ha något make-sensing att svara. Det är inte så att ja inte har någon att prata med, utan vill bara inte utsätta dom för det. Därför ska jag börja gå till BUP. Jag vet inte riktigt hur bra gratis ungdomspsykologer är men får väl se. 2 nära dödsfall på 4 år borde ändå vara lagom anledning.. Men får se hur det blir. 800:- per timme är annars rätt mycket för att (iofs få bra) terapi. Eller nåt.

oj vad långt, hehe. Men ja har ju ingen o prata me så får väl göra dt me min lille blogg ist :P
Jag  o Scillablomman < 3 :( När jag hör sorgliga låtar börjar jag gråta, tänker jag på begravningen börjar jag gråta,  men när ja ser henne på bild är dt som om det inte har hänt eller ja känner ingenting!? Jag vet inte vad dt e med mej. 






Borde iaf äta middag nu, har väntat sen 6 på att mamma ska komma hem o göra middag men NÄHÄ skit i det då, nu gör ja fan min egen middag.

Inga kommentarer: