tisdag 30 november 2010

små ideér o tankar

Känns som att jag börjat lessna på min syn på fritidsaktiviteter och jag har verkligen blivit less på min lathet/energilöshet.
Ända sen ja slutade på alla fritidsaktiviteter för en del år sen har ja bara varit såhär "Neeej ja vill kunna göra saker när ja vill annars blir dt bara joobbbiggtt" typ o ja e typ orkeslös 80% av tiden. O jag har alltidtänkt att ja e typen som inte sjunger o aldrig kommer göra det. Och ja orkar aldrig gå in på alla casting-sidor ja e inne på trots att ja tycker det e skitkul att få roller i filmer elelr reklamer eller vad det nu blir.Jag har slutat helt med trummor och knappt spelat piano & gitarr sen i nian, o märkt att ja glömt typ allt ja lärt mej. väldigt många lediga dagar har jag degat i sängen halva dagen, visst det e skönt men egentligen så älskar jag verkligen att hitta på saker, speciellt relativt tidigt, när man e ledig. Jag vet att jag egentligen skulle kunna trappa ner på rökningen.


Jag vet att jag alltid blir laddat med energi och mår väldigt bra psykiskt när jag varit och gjort något av dagen.. Och jag vet att ja skulle må bättre fysiskt om ja rörde på mej ordentligt åtminstonde en timme i veckan.
Jag saknar lite att gå på dans, gjorde det väldigt länge (6an till 8an?) och har funderat länge på att börja på magdans, fan varför inte? fett kul ju! eller poledance? Det verkar skitkul o man blir galet slimmad av det skit sma om folk tror att man typ vill bli en strippa av det haha :) Jag vill gå på en riktigt dans och inte det som ja gick på back in the days (det var nån slags jazz/street/funk/show man fattade aldrig va det var o allt var egentligen samma sak, bara casual dans typ) för det är typ det som jag förknippar med dans. Och då får ja ju lite träning också på samma gång :) astaggad!! Dessutom är det ju alltid kul med nytt folk också!
På senaste tiden har ja faktiskt börjat göra mer saker istälelt för att dega hemma o ja märker att ja blir mer taggad på livet då, som i söndas t.ex :) först att ja va me sony o vi tog ltie vitnerbilder på dagen, o jag bakade lussebullar o senare var ja kreativ o sydde om en tröjja som jag nu fått positiv respons för :) Har börjat gilla mer att sjunga på senaste tiden, kanske för att ja fått lite kommentarer om min röst som stödjer att den skulel kunna sjunga bra, och ja typ älskar att sjunga när ja e full o ja hatar det.. :P Så ja e även taggad på sånglektioner!
Och det finns två låtar jag verkligen vill lära mej på gitarr! "High Time" och "Men bara om min älskade väntar", Iallafall den första, Och dessutom saknar jag verkligen att kunga sjunga + spela "Tears in heaven" och "Beast of burden" och typ "No woman no cry" fast den kunde ja bara ltie av så dt blev rätt fail när ja improviserade :P
Och jag skulle verkligen vilja ha en större roll i en film! Något ja drömt om rätt länge.. :P Men har alltid haft skådespelandet i mej med tanke på att jag gick på teater från sexårs till 7an(o gjort små skitroller i små skitfilmer ibland;)
Och jag skulle vilja jobba som kassörska! Eller iallafall typ servitris som typ sommarjobb :)  Vinnes jobb behöver en tjej som ska jobba där(A) Men jag har ju fan 1,5 år kvar på designgymnasiet först :(
Jag tänkte börja sy mer :D Så fort vi fått lite mer disciplin på vår symaskin (tänkte ta hit mormor, hon e bäst på sånt, då kommer den inte våga göra annat än att fungera) så ska ja sy massa saker :D En meter dubbelvikt tyg kan vara väldigt billigt beroende på vilket dt e men vi säger att det är under 100lappen. Och det räcker ju fan till en klänning eller kjol, mycket billigare än butik + att ja får bestämma heeeeeeeeelt hur den ska se ut och då komemr ingen ha en likadan :D Jag älsakr att sy!!
Tror verkligen att jag skulle passa som kläddesigner, det beror självklart på vilken målgrupp, men typ min egna målgrupp, För det känns som att ja väldigt ofta får positiv respons på kläder jag har köpt och gör/skissar, och tror att ja har ganska lätt för att se vad som skulle sälja..
Men tyvärr är livet hårt och nästan ingen får sina drömamr uppfyllda för att vi lever ju inte i nån drömvärld, nej nej.


Jag har alltid avundats Scillas energi, alltid älskat hennes personlighet galet mycket och önskat att jag själv var så framåt o glad o positiv o stark o spontan o älskvärld(fan håll med om att man inte kunde göra annat än älska den tjejen från början). För ett par veckor sen tänkte jag på det här man säger om bortgångna att dom lever kvar i en.
"Skulle jag kunna få ta över hennes energi då? Är inte så nöjd med min egen"

Eller äre det som börjar hända?
Hoppas det! Eller vart ska den annars ta vägen liksom (A)
saknar dej gummsan < 3

Gillar verkligen denhär bilden, alla vi sover medans scilla e vaken o har på sej min tjocktröjja.. Undra vad vi lyssnar på.
Påväg hem från phille nån gång, det var många sånna gånger med henne :/
Här under e två knasbilder från hemma hos rogge nån gång.. dt var väldigt många sånna gånger också :(



nu måste jag sova. tror inte att nån orkade läsa allt men det var jävligt skönt att skriva av sej. puss

Inga kommentarer: