onsdag 8 december 2010

3:Mina föräldrar

Nu ska jag skriva om mina föräldrar.
Mami(Jessica, kallas Tessan) o Papi(Gabór, Kallas Gabbe) träffades nån gång på 80talet typ.
Sen fick dom min syrra 1991 och mej 1993.
Ett par år senare lämnade papi min mami (inte på ett sådär jättebra sätt) och mami var jättesur på papi flera år efter men t.ex firade ändå jul hos hans släkt osv p.g.a av oss.
Så lånt ja kan komma ihåg har dom alltid varit vänner och umgåtts en del tillsammans bland annat med min farbor peppe som mamma kände innan pappa, och dom e fortfarande vänner.
Ända sen dom separerade har jag bott permanent med Mami, pappa brukade tydligen komma till oss ganska ofta när vi var små men på senaste åren blev det mindre.
Papi jobbade som konstflygare och stuntpilot och hade ett brett intresse inom motorvärlden, Han hade båt, bilar, motorcyklar och små tvåmannaflygplan.
Han hade lite olika flickvänner men tillslut hittade han min plastmami Elin (Då hette hon Åsa, så för mej kommer hon nog allti heta det trots namnbyte) nån gång när ja gick i lågstadiet(?) och dom fick sen min lillebror Vincent sommaren 2005 :)
Den 10/9-06 dog min papi i en olycka < 3
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article436137.ab

Min Mami blev tillsammans med min plastpappa Joni (Jonas) när ja gick på dagis och när jag gick i åttan (våren 2008?) så fick dom min lillasyster Stella.
Dom träffades genom deras jobb Filmtecknarna där dom jobbat typ hela mitt liv..
Mami har min ögonfärg o långt naturligt blondt hår och alla tror alltid att hon färgat det ^^ Hon e kortare än jag o är nog den som jag älskar mest på hela jorden o skulle ha svårt att klara mej utan. Dock är hon ganska glömsk av sej (;
hehe, på veras studentmottagning när ja försökte lära mami att göra fjortispose ;)
Känns ibland som att bara vår generation kan göra det :O

Inga kommentarer: