torsdag 2 december 2010

mysig vinterdag o knasiga bussar

Ja, försov mej IGEN imorse. Men min psykolog ska mejla ett intyg på att det faktiskt inte är lätt att gå upp på mornarna när man varit med om nåt såhär jobbigt, vilket hon sa e så självklart att man inte ska behöva intyg på det, shes a smart lady det finns något i det hon säger. Men systemet är ju som det är, man måste ju ha papper på saker av principer. aja anywayz,
Så kom ja förtidigt till buzzen typ 10 min så ja satt o väntade o sen va bussen 10 min sen också, Satt alltså i kylan i 20 min o väntade på bussjävlen, o tror ni inte att den åker förbi sen när den väl kommer!?!??!? NEEEEEJ för 74an kommer bara var 20nde minut.
Som tur var så vare ett par som också stod där o snubben blev så upprörd så han sprang efter o stannade bussen (NAIZ) o så fick vi gå på.. När ja gick på bussen o blängde surt på han sa han bara "Förlååt, Verkligen, FÖÖÖRLÅÅÅÅT!" som i "Grotesco - Djuraffären" hahahahah nää det är bara vad ja önskar att han sa.
Nemen han sa typ, "Förlåt jag bara glömde bort allt!"... men asså meningen me att vara busschaufför e ju att man ska komma ihåg att stanna på busshållplatserna :P
Men jag älskar att det finns folk som springer efter o stannar bussen! all respekt till killar med långa ben, själv hade ja nog inte hunnit efter :( korvbenstindra.

En annan grej jag hatar med 74an är dessa jävla barnvagnar som tar upp hela bussen, skrikkungar eller det värsta: dagisklasserna. VIsst, barn e ju skitgulliga när dom är en åt gången, o inte är insmetade i gammal mat/snor o är på bra humör typ.. Och har man en jobbig 2.5åring hemma som inte äns man själv valt att skaffa så har man vääldigt låg tolerans mot andras barn, speciellt curlingföräldrars jobba barn.
Sickla är ju värsta barnfamiljsstället tyvär så dt händer mej ofta :/ (när ja skriver detta e ja väldigt hungrig o lättirriterad)

Efter skolan fikade jag med Jennelie på Lilla cafét på söder, hur mysigt som helst :) < 333
Vinne slutar 22 så då ska ja till han o sova hos han :D mysigt!

Langar lite vinterbilder som jag tog idag, anledning: Att det var så himla fint ute idag! Allt hade ett vitt lager på sej dt va jättefint :D


Hedvig, Fanny o tråkEmil, vi hänger bara me han för o va snälla ;)



Idag hade ja inte min benprotes, har börjat bli mer bekväm att vara utan den. Jag ska måste börja stå mer för den jag är!

neee ;)


winterglada


Inga kommentarer: